Ułatwienia dostępu

Mazowiecki Oddział Okręgowy PCK

Polski Czerwony Krzyż od początku epidemii wspiera osoby w kwarantannie

i dostarcza żywność najbardziej potrzebującym. 5 000 sióstr PCK nieustannie odwiedza swoich podopiecznych, pomagając im w zakupach i codziennych czynnościach, a 19 Grup Ratownictwa współpracuje z władzami lokalnymi na swoim terenie, wspierając szpitale i przygotowując się do budowy tymczasowych miejsc pobytu dla zakażonych COVID-19. W działania PCK zaangażował się Amazon, który jako główny partner organizacji w czasie pandemii, przekaże ponad 1,5 miliona złotych na bezpośrednią pomoc osobom dotkniętym jej skutkami w Polsce.

Polski Czerwony Krzyż to organizacja powołana do działania w sytuacjach kryzysowych, klęskach i katastrofach – mówi Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w PCK – Zawsze, kiedy poszkodowani potrzebują wsparcia, zawieszamy nasze codzienne projekty i tworzymy zespół kryzysowy, w którym reagujemy na specyficzne dla danego zagrożenia potrzeby. Tak było podczas powodzi, katastrofalnych w skutkach burz czy innych nieprzewidzianych zdarzeń. Epidemia to kryzys, z którym nie mieliśmy dotychczas do czynienia, ale od pierwszych chwil zdecydowaliśmy o tym, że nasi stali beneficjenci, którzy otrzymywali pomoc każdego dnia, nie mogą bez niej pozostać i musimy zorganizować środki ochronne dla pracowników i wolontariuszy PCK, którzy ją dostarczają. Amazon, który jest naszym głównym darczyńcą w walce z koronawirusem, dołączył do grona stałych partnerów PCK, dzięki którym możemy nieść pomoc.

W związku z ogłoszonym stanem pandemii koronawirusa i rosnącym zapotrzebowaniem na środki medyczne oraz niezbędne produkty, Amazon przekazał 4,5 miliona złotych na pomoc organizacjom wspierającym walkę z COVID-19 w Polsce. Środki otrzymają Polski Czerwony Krzyż, Fundacja TVN Nie jesteś sam, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz wybrane organizacje działające w skali lokalnej. Ponad 1,5 miliona złotych z całej puli przekazanych środków wesprze działalność Polskiego Czerwonego Krzyża.

Jesteśmy w pełni świadomi negatywnego wpływu epidemii COVID-19 na społeczeństwo. Wierzymy, że jak najszybsze udzielenie wsparcia dla osób chorych oraz personelu medycznego umożliwi skuteczniejszą walkę z rozprzestrzenianiem się koronawirusa – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon. Dlatego wspieramy działania PCK na rzecz lokalnych społeczności, w szczególności tam, gdzie jesteśmy obecni jako pracodawca i inwestor. Przekazane przez nas środki finansowe umożliwią m.in. zakup niezbędnego sprzętu ochrony osobistej i budowę miejsc tymczasowego pobytu chorych.

Dzięki środkom przekazanym przez Amazon, PCK zakupi sprzęt ochronny (maseczki, rękawice, fartuchy, przyłbice i płyn do dezynfekcji), który przekaże do szpitali i na potrzeby pracowników i wolontariuszy zaangażowanych w pomoc osobom przebywającym na kwarantannie, szczególnie starszym i chorym. Wsparcie trafi przede wszystkim do województw: zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego i łódzkiego, gdzie  Amazon prowadzi działalność i jest szczególnie zaangażowany w życie lokalnych społeczności.

Drugim celem współpracy jest uzupełnienie zapasów i zakup sprzętu do budowy miejsc tymczasowego pobytu. Polski Czerwony Krzyż przygotuje 3 takie punkty: we Wrocławiu, Warszawie i Koszalinie. Każdy z punktów będzie obsługiwany przez wyspecjalizowane Grupy Ratownictwa PCK: Grupę Ratownictwa Medycznego PCK z Wrocławia, Grupę Ratownictwa PCK z Warszawy oraz z Koszalina. Sprzęt, który zostanie ulokowany w magazynach, w łatwy sposób będzie można dostarczyć na wezwanie w dowolne miejsce w kraju.

System Ratownictwa PCK jest odpowiedzią Polskiego Czerwonego Krzyża na wypadek klęsk żywiołowych i katastrof. Jego celem jest współpraca z państwowymi systemami ratowniczymi w sytuacjach, w których potrzebują one wsparcia, aby zapewnić odpowiedni poziom odpowiedzi na zagrożenie życia i zdrowia ludzi – mówi Rafał Sakowski, koordynator ratownictwa w PCK. Dziś, dotychczas wypracowana współpraca PCK z tego typu instytucjami, procentuje. Grupy Ratownictwa PCK są w stałym kontakcie z podmiotami odpowiedzialnymi za reagowanie na zagrożenie epidemiologiczne i wraz z rozwojem sytuacji będą w jeszcze większym stopniu angażowane do działań. Jednym z możliwych scenariuszy jest wsparcie w tworzeniu i funkcjonowaniu miejsc tymczasowego pobytu. W przypadku lawinowego wzrostu zachorowań będą to albo miejsca kwarantanny albo miejsca dla osób z koronawirusem w lepszej kondycji zdrowotnej. Choć dziś opiera się tworzenie takich miejsc o hotele, hostele, itp. to z doświadczeń naszych kolegów z Włoskiego czy Hiszpańskiego Czerwonego Krzyża doskonale wiemy, że wraz z rozwojem epidemii realnym jest tworzenie takich miejsc od zera – potrzebne są łóżka polowe, śpiwory, koce, pościel jednorazowa oraz zaplecze socjalne. Tony sprzętu, który trzeba utrzymać w gotowości, przewieźć i przygotować dla pierwszych potrzebujących. To ogromna operacja, wymagająca ponadprzeciętnego zaangażowania nie tylko państwa, ale również organizacji pozarządowych.

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

Od początku epidemii Polski Czerwony Krzyż wspiera ponad 100 tysięcy osób, które otrzymują pomoc żywnościową. Oddziały Okręgowe i Rejonowe PCK dostarczają także zakupy i paczki z żywnością i środkami chemicznymi osobom w kwarantannie i instytucjom lokalnym. Dzięki wsparciu partnerów już dzisiaj organizacja przygotowuje się na wypadek tworzenia miejsc tymczasowego pobytu.

Więcej na temat bieżących działań PCK w walce z koronawirusem można przeczytać na stronie www.pck.pl oraz na profilu FB PCK: https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/

Amazon aktywnie angażuje się w walkę z koronawirusem, zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. W Polsce firma przekazała 4,5 miliona złotych dla organizacji pozarządowych, zaangażowanych w przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii. Amazon uruchomił także Inicjatywę Rozwoju Diagnostyki Amazon Web Services, która ma na celu wsparcie badań i rozwoju diagnostyki, polegającej na szybkim oraz dokładnym wykrywaniu COVID-19. W ramach projektu, Amazon przeznaczył 20 milionów dolarów na innowacje i rozwój w obszarach związanych z COVID-19. Amazon jest także zaangażowany we wsparcie edukacji w czasie epidemii, udostępniając bezpłatne warsztaty STEM Kindloteka online, skierowane do dzieci, rodziców i nauczycieli.

Więcej informacji na temat działań podjętych przez Amazon, aby wesprzeć osoby dotknięte kryzysem związanym z koronawirusem można znaleźć tutaj oraz na profilu twitter.com/AmazonNewsPL

Polski Czerwony Krzyż to organizacja zrzeszona w największym ogólnoświatowym ruchu humanitarnym, jednym z najstarszych w historii ludzkości. W Polsce powstała w 1919 roku. Misją Polskiego Czerwonego Krzyża jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych.

Kontakt dla mediów: Małgorzata Szukała, tel. 693 890 235, e-mail: malgorzata.szukala@pck.pl

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 r. W tym czasie firma wygenerowała w kraju ponad 14 miliardów złotych inwestycji w centra logistyczne, badania i rozwój oraz koszty osobowe. Amazon stworzył ponad 16 000 stałych miejsc pracy w swoich 7 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Pawlikowicach koło Łodzi i Okmianach koło Bolesławca, w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddziale Amazon Web Services w Warszawie.

Informacje o Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon, jako pierwszy na świecie zaoferował m. in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuroprasoweamazon.pl i śledź nas na Twitter @AmazonNewsPL.

Kontakt dla mediów: prasa@amazon.com