Celem projektu jest dotarcie do warszawskich seniorów 75+ z bezpłatną pomocą przy drobnych domowych usterkach.
Seniorze! Skończyłeś 75 lat?
Masz problem z cieknącym kranem, nieszczelnym oknem lub inną drobną usterką?
Skorzystaj z usług
Miasto przygotowało specjalną usługę
Warszawskiej Złotej Rączki dla seniora 75+.
„Warszawska Złota Rączka dla seniorów” to projekt skierowany do osób w wieku 75+, szczególnie tych mieszkających samotnie, dysponujących niskimi dochodami oraz nie posiadających możliwości samodzielnego wykonania prostych domowych napraw czy koniecznych usprawnień, ze szczególnym uwzględnieniem kombatantów.
Poprzez realizację zadania zwiększone zostanie bezpieczeństwo seniorów w miejscu ich zamieszkania, a także zmniejszone zostaną zagrożenia dla zdrowia z powodu niesprawności urządzeń domowych, poprzez wsparcie fachowców gotowych do naprawienia usterek..
pomaganie zbliża ludzi
Znacie seniora powyżej 75 roku życia, który potrzebuje pomocy w domu?
Tel 500 288 007
Przekażcie mu te informacje
Regulamin – korzystania z usługi Warszawska Złota Rączka dla Seniora
- Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z usługi Warszawska Złota Rączka dla Seniora, zwanej dalej Usługą.
- Realizatorami usługi są Mazowiecki Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża i Fundacja Pomoc Potrzebującym.
- Z Usługi mogą skorzystać Seniorzy w wieku 75+ z terenu m.st. Warszawy potrzebujący pomocy w drobnych naprawach domowych.
- Przedmiotem Usługi (wynagrodzenie i materiał) jest bezpłatna pomoc przy drobnych domowych usterkach, której wartość nie przekracza 180 zł.
- Przez drobne naprawy rozumie się:
- usługi nie wymagające dużych nakładów finansowych,
- usługi nie wymagające specjalistycznych uprawnień,
- usługi nie wymagające natychmiastowej interwencji.
- Katalog napraw świadczonych w ramach Usługi obejmuje między innymi:
- wymiana/naprawa kranów w kuchni i łazience,
- udrażnianie zatkanych odpływów,
- naprawa nieszczelnych rur,
- naprawa spłuczki,
- montaż/wymiana deski sedesowej,
- podłączenie pralki/zmywarki,
- wymiana żarówki,naprawa/wymiana gniazdka elektrycznego,
- montaż żyrandola,
- regulacja/uszczelnienie drzwi i okien,
- naprawa klamek/zamków w drzwiach i oknach,
- przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów, półek,
- naprawa listew przypodłogowych,
- inne drobne czynności naprawcze i montażowe, które zostaną zaakceptowane przez Realizatorów.
- Usługa nie obejmuje napraw, które powinny zostać wykonane na rzecz Seniora na podstawie umów ze wspólnotą mieszkaniową lub administracją.
- Jeden zgłaszający Senior może skorzystać z Usługi do dwóch razy w miesiącu.
- W wyjątkowych sytuacjach koordynator Usługi zdecyduje o zwiększeniu liczby Usług.
- W przypadku wyraźnego braku możliwości naprawy usterki pracownik techniczny ma prawo odmówić wykonania Usługi.
- Wartość wynagrodzenia za wykonanie Usługi w przypadku jednego zgłoszenia nie może przekraczać 100 zł.
- W sytuacji gdy wartość wynagrodzenia za wykonanie Usługi przekroczy 100 zł, pokrycie dodatkowego kosztu należy do Seniora zgłaszającego usterkę.
- Przy realizacji Usługi w ramach jednego zgłoszenia koszt zakupu materiałów nie może przekroczyć 80 zł.
- Koszt zakupu materiałów przekraczający 80 zł należy do Seniora zgłaszającego usterkę.
- W przypadku konieczności zakupu dodatkowych materiałów do wykonania Usługi możliwa jest druga wizyta pracownika technicznego w ramach jednego zgłoszenia.
- Usługa może być zrealizowana po zaakceptowaniu przez Seniora kosztów jej wykonania.
- Przed wizytą pracownika wykonującego Usługę Senior otrzyma dane (imię, nazwisko), które umożliwią potwierdzenie tożsamości, a pracownik będzie zobowiązany okazać dokument potwierdzający te dane.
- W sytuacji wystąpienia dodatkowych, nieprzewidzianych usterek po wykonaniu Usługi zostaną one niezwłocznie usunięte przez pracownika technicznego realizującego daną Usługę bez dodatkowych kosztów dla Seniora.
- Zgłoszenie usterek przyjmowane jest
- Pomoc Potrzebującym – pod numerem telefonu 22 614 13 16 w godz. od 8 do 16,
- Mazowieckim Oddziałem Okręgowym Polskiego Czerwonego Krzyża – pod numerem telefonu 500 288 007 w godzinach od 8 do 16.
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- Imię i Nazwisko zgłaszającego,
- Adres i telefon,
- Wiek
- Usterkę, zapotrzebowanie na usługę
- Imię i Nazwisko osoby realizującej usługę
- Datę wykonania usługi
- Koszt wykonanej usługi.
- O wykonaniu Usługi decyduje pracownik techniczny po weryfikacji zgłoszenia w miejscu wystąpienia usterki.
- Skargi, wnioski i uwagi na temat usługi Warszawska Złota Rączka dla Seniora można zgłaszać do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, 00-098 Warszawa, ul. Niecała 2, pod numerami telefonów: 22 44 30 464, 22 32 58 516, 22 44 31 438, 22 44 30 268, 22 44 30 268 lub na adres poczty elektronicznej senioralna@um.warszawa.pl.
- Usługa będzie świadczona do 31 grudnia 2019 roku.