Ile to jest tona monet?

A blisko 6 ton?  

Czy 1,2 i 5 groszowe monety mogą komuś pomóc?

O tym przekonaliśmy się podczas podsumowanie VI już edycji kampanii Polskiego Czerwonego Krzyża „Gorączka Złota, Detektyw Gosik”.

Tegoroczna edycja w Warszawie i na Mazowszu okazała się rekordowa – w samym mieście stołecznym oraz z najbliższych powiatów przyłączyło się prawie 220 placówek, zbierając ponad 4 i pół tony monet! (w ubiegłym roku było to 70 placówek i ok. 1,8 tony). Wart podkreślenia jest także wynik w Płocku – blisko 1, 3 tony „złotych monet”. Jako przelicznik należy przyjąć ok. 10 zł na kilogram, czyli organizatorom udało się zebrać ponad 50 tys. złotych.

W ramach kampanii prowadzony był konkurs dla placówek edukacyjnych, jako kryterium w każdej z trzech kategorii (przedszkole, szkoła podstawowe i szkoła ponadpodstawowe). Najlepszymi okazały się odpowiednio

Przedszkola:

  • I miejsce – Przedszkole im. Pszczółki Mai w Duczkach (pow. wołomiński)
  • II miejsce – Miejskie Przedszkole nr 5 w Zielonce
  • III miejsce – Przedszkole nr 381 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 w Warszawie

Szkoły podstawowe:

  • I miejsce – Szkoła Podstawowa nr 231 im. Mariusza Zaruskiego w Warszawie
  • II miejsce – Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Lisieckiego „Dziadka” w Warszawie
  • III miejsce – Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie

Szkoły ponadpodstawowe:

  • I miejsce – LXVII LO im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Warszawie
  • II miejsce – Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
  • III miejsce – Zespół Szkół nr 4 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Warszawie

Partnerzy:

  • I miejsce – Krajowa Rada Kolejarskich Klubów HDK PCK
  • Kolejni partnerzy firma Adliner Sp. z o.o. oraz Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A – ciągle ważymy J

Kluby HDK PCK:

  • I miejsce – Klub HDK PCK przy PKP Energetyka   w Warszawie
  • II miejsce – Klub HDK PCK przy TU Compensa SA    
  • III miejsce – Klub HDK PCK przy OR PCK Warszawa   Południe

Przed spotkaniem oraz po jego zakończeniu osoby przybyłe na podsumowanie akcji mogły zapoznać  się z zasadami pierwszej pomocy i poćwiczyć na fantomie pod okiem instruktora pierwszej pomocy PCK Pana Sławomira Korsana.

Tegoroczna edycja była objęta patronatem  Wojewody Mazowieckiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego. Partnerem była Agencja Adliner, której dziękujemy za wsparcie organizacyjne i merytoryczne.

„Gorączka Złota” jest jedną z ogólnopolskich kampanii PCK prowadzonej z myślą o wsparciu najmłodszych. Na przestrzeni 18 lat dzięki niej udało się pozyskać kilkaset tysięcy złotych.

 

Autor wpisu